Shop
0

Your cart

0

Your cart

Search

Kundtjänst

Klarna-marketing-badge-pink-rgb.svg_

Om YouPadel

Varumärket YouPadel är en del av Hus86 AB som har varit verksamma med produktion och inköp i Kina sedan 1996. YouPadel strävar efter att erbjuda kvalitetsprodukter inom padel både till privatpersoner men även till klubbar och företag genom ett nära samarbete med väl utvalda fabriker i Asien, samt genom bra kontakter i Sverige och Spanien med duktiga tränare och spelare.

Kontakt

30 DAGARS ÖPPET KÖP

Företaguppgifter: Hus86 AB. Tylösandsvägen 7, 30273 Halmstad. Org nr: 556741-9162  |  Tel: +46 706310090  |  +86 13925179353

Köp och leveransvillkor

Priser

Moms ingår i priserna med 25%. 

Betalningsalternativ

Kostnad: 0 kr
Du betalar via våra samarbetspartners Klarna eller Dibs som erbjuder 100% säkra betalningar på nätet. All information är krypterad med SSL – 128 bit. Vid kortbetalning: Pengarna reserveras på ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från att du lagt din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure. 3D-Secure innebär bl.a. att du som kund måste ange ett lösenord som bekräftelse för köp förutom kortuppgifter. Du kan även betala med Swish. 

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-4 vardagar.

Leveranssätt

Vi skickar beställningar med Postnord och DHL. Ni hämtar ut era varor hos lokalt ombud.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Varubrev 1:a-klass – Till din postlåda eller dörr

Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.

* Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.

Fraktpriser

Fri frakt på beställningar från 499 kr. Vid beställningar under 499 kr tillkommer en frakt och administrationsavgift på 49 kr. Eventuell returfrakt står köparen för.

Garanti och reklamation

Det ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage som exempelvis slitage på grepplindor täcks inte av garantin. Kund står för ev. fraktkostnader i det fall reklamationen i fråga ej blir godkänd. Vi följer Konsumentköplagen, se konsumentverket.se. Har du övriga frågor kring garanti och reklamation kontaktar du kundtjänst; info@youpadel.se / 0706-310090.

Ångerrätt

Hos oss på youpadel.se har du rätt att ångra ditt köp utan att ange något skäl inom 30 dagar. Du har alltså 30 dagars ångerrätt från att du mottagit din vara (lagstadgat är 14 dagar).

Ångerfristen löper ut 30 dagar efter att du mottagit din vara. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut via mail, telefon eller brev. Vi behöver alltså inte ha hunnit få tillbaka varan inom 30 dagar, däremot skall du som köpare returnera din vara snarast möjligt efter ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten.

Om du ångrar ditt köp enligt villkoren ovan kommer vi att betala tillbaka alla betalningar vi fått från dig för de varor du önskar returnera, bland dem också leveranskostnader vi haft för att skicka varan till dig. Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi mottagit varan i retur. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen, om du inte uttryckligen kommit överens med oss om något annat. I vilket fall som helst kommer återbetalningen inte att kosta dig något.

Värt att nämna är att du står för eventuell returfrakt själv som köpare. Du kommer därmed att få betala de direkta kostnaderna för återsändandet av varan. Vi erbjuder en returfraktsedel för 79 kr. Kontakta oss om du önskar en sådan. Observera att du ej får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra.

Jag vill byta till en annan vara

Vi använder endast öppet köp. Om du vill ha en annan produkt lägger du en ny order. Den gamla returnerar du till oss enligt.

Returer skickas till:

Hus86 AB, Tylösandsvägen 7, 30273 Halmstad

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart, dock senast inom 7 dagar, anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån, brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 300 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgifter

I samband med att du beställer varor från oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter. Personuppgiftsansvarig är HUS86 AB (org. nr. 556741-9162). All behandling av personuppgifter sker i enlighet med dataskyddsförordningen. Detta innebär att vi endast lagrar personuppgifter som behövs för att vi ska kunna leverera de produkter du köpt och för att ge dig bästa möjliga service. E-post som skickas till oss kommer t.ex. att lagras för att lättare kunna följa upp ärenden och ge dig som kund en hög servicenivå. Personuppgifterna sparas så länge de behövs för upprätthållandet av vår service gentemot dig eller så länge det krävs enligt lag, därefter raderas de.

För att kunna fullfölja köp och leveranser av beställda varor är det nödvändigt att personuppgifter delas med vissa externa samarbetspartners. Dessa samarbetspartners kan vara fraktbolag och/eller företag som hanterar betalningar, t.ex. din bank eller Dibs.

Dina personuppgifter kan komma att användas för marknadsföring från YouPadel, t.ex. utskick av nyhetsbrev via e-post. Inga uppgifter kommer att säljas vidare. Du har rätt att få tillgång till de uppgifter vi har registrerat om dig, få uppgifterna raderade (i vissa fall), överförda till annan leverantör eller få felaktig information korrigerad, du har även rätt att få behandling av personuppgifter avsedda för direkt marknadsföring avbruten.